WorldFood Poland jest partnerem Konferencji Plant-Powered Perspectives. Zapraszamy do przeczytania artykułu o możliwych kierunkach, barierach systemowych i potrzebie innowacji w branży roślinnej.
To był ważny rok dla roślinnej branży spożywczej. W marcu odbył się pierwszy Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy, który był istotnym krokiem ku wyrównaniu szans roślinnych producentów na rynku. Na jego kształt ogromny wpływ mają również sieci handlowe, a te znacząco zwiększyły ofertę roślinnych zamienników. Z badań Mintel wynika, że Europa zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o produkcję innowacyjnych zamienników mięsa. To jednak nie oznacza, że sektor roślinny może spocząć na laurach.
O systemowych barierach stojących przed producentami żywności, żywieniu masowym, kierunkach, w których może rozwijać się segment roślinny będziemy rozmawiać na Konferencji Plant-Powered Perspectives organizowanej przez RoślinnieJemy 19 i 20 października w Warszawie.
Organizatorzy konferencji zwracają uwagę na to, że z jednej strony słyszy się pesymistyczne opinie o końcu roślinnego trendu, z drugiej najwięksi producenci żywności stawiają na rozszerzanie swojej oferty o roślinne produkty, a rozwój technologii pozwala na coraz śmielsze wizje z jedzeniem w roli głównej. Transformacja systemu żywności nabiera wyraźniejszych kształtów, więc wymiana doświadczeń, pomysłów i współpraca mogą okazać się kluczowe w budowaniu roślinnej przyszłości.
Podczas szóstej edycji konferencji przyjrzymy się roślinnej działalności największych podmiotów branży spożywczej, nowym technologiom i innowacyjnym rozwiązaniom wykorzystywanym przy produkcji alternatyw białka, ale też przemianie w nawykach żywieniowych Polaków i podejściu do tradycyjnych roślinnych źródeł białka takich jak nasiona strączkowe i tofu.
Tradycyjnie odbędzie się też Plant-Powered Pitching – przestrzeń dla nowych, innowacyjnych start-upów, których twórcy będą mogli przedstawić swoje produkty branżowej publiczności oraz zdobyć finansowanie na rozwój produkcji.
Zapisy ruszą już wkrótce: informacje o nich będzie można znaleźć na kanałach social media RoślinnieJemy oraz foodtech.ac, partnera Pitchingu.
RoślinnieJemy to biznesowo-społeczna kampania, której celem jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji w procesie wdrażania oraz promowania roślinnych produktów i dań.
Bilety na konferencję można kupić na stronie Eventory:
https://eventory.cc/event/ppp-2023