8-10 kwietnia 2025
Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów,
Technologii i Opakowań dla Branży Spożywczej
EXPO XXI Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14
18 kwietnia HALA 1 Bellavita
Cooking Show: PASTA SHOW: DELICATE FLAVOURS
Guided Tasting: QUICK AND EASY ITALIAN LUNCH IDEAS
Ceremony: BELLAVITA AWARDS 2024 WINNERS ANNOUNCEMENT
17 kwietnia HALA 1 Bellavita
Guided Tasting: EXTRA-VIRGIN OLIVE OIL
Cooking Show: PASTA SHOW: INTENSE FLAVOURS
Guided Tasting: AUTHENTIC NEAPOLITAN PIZZA
Cooking Show: SCENTS OF OUR LAND: RISOTTO & SGROPPINO
16 kwietnia HALA 1 Bellavita
Cooking Show: ITALIAN PASTA, LAND & WATER
Guided Tasting: ITALIAN FOOD & WINE APERITIVO
Guided Tasting: CHEESE PLATTER PAIRED WITH BALSAMIC VINEGAR
Cooking Show: CALAMARI & TIRAMISU, FIRE & CREAM
18 kwietnia HALA 2
Sesja Fotograficzna zwycięskich produktów w konkursie o Złoty Medal Targów WorldFood Poland 2024
16 kwietnia Hala 2
Rozpoczęcie konferencji
Legalność importowanych surowców spożywczych do produkcji żywności i suplementów diety: novel food, gatunki chronione, praktyczne przypadki
Dodatki do żywności w suplementach – prawo i ciekawostki z praktyki
Surowce wysokiej jakości – czyli jakie?
Co kraj, to obyczaj – jak wybrane kraje UE regulują stosowanie tzw. innych składników o działaniu odżywczym lub fizjologicznym w suplementach diety
Składniki roślinne – specyfikacja dostawcy
Przegląd najnowszych zmian dotyczących dozwolonych składników w środkach spożywczych i konsekwencje tych zmian dla przedsiębiorców
Umowy o wytwarzanie kontraktowe, czy warto je zawierać na co zwracać uwagę?
Ochrona patentowa suplementów diety
Nowe wymagania prawne dla projektowania opakowań – kluczowe wyzwania dla biznesu
Koniec konferencji
17 kwietnia HALA 2
Prace w Unii Europejskiej dotyczące składników suplementów diety (ENG.)
Innowacyjne suplementy diety – forma i skład
Strategie Wyboru Surowców: Między Jakością a Marketingiem: Dogłębna analiza strategii wyboru surowców w kontekście jakości, marketingu oraz obserwowanych trendów w branży suplementów (ENG.)
Zdrowy Styl Życia na Talerzu: Jak Różne Pokolenia Wybierają Suplementy i Żywność Funkcjonalną (ENG.)
Przez Labirynt Badań Klinicznych: Wyzwania i Możliwości dla Suplementów Diety: Omówienie wymogów prawnych, wyzwań i możliwości zastosowania wyników badań klinicznych na suplementach
Badania naukowe i kliniczne w komunikacji marki i produktu: wyzwania prawne, szanse i uwarunkowania
KSM-66 Ashwagandha: Global Blockbuster for Mind & Body
Witaminy – kwestie stabilność witamin w produkcie, wpływ niektórych składników na stabilność
Grzyby w suplementach diety. Jakie grzyby mogą być składnikami suplementów, jakie uznawane są na novel food? Jakie części rośliny można stosować? Czy można stosować ekstrakty?
Prawo karne – bliżej niż myślimy. Odpowiedzialność represyjna, a prawo żywnościowe
Alternatywne źródła białka w suplementach diety
Well-being klientów, organizacji i planety – standardy ESG a (dobre) suplementy (ENG.)
16 kwietnia HALA 1
Ceremonia Otwarcia
Debata: Zielony Ład w praktyce, czyli jak wdrożyć system kaucyjny na opakowaniach po napojach w Polsce
Aktualne trendy zafałszowań żywności i ciekawe przypadki z minionych 12 miesięcy
Debata: Jakość produktów prozdrowotnych – wspólne wyzwanie dla producentów i organów
Super Food – pszczele produkty z natury
Debata: Produkty Nutrafood w Europie: najbliższe wyzwania i ich przyszłość
17 kwietnia HALA 1
Debata: Zrównoważony biznes spożywczy w niepewnym świecie – jak to ugryźć?
Zautomatyzowane Centra Logistyczne kluczem do optymalizacji chłodniczego łańcucha dostaw
Jak wejść ze swoim produktem do sieci handlowej: omówienie warunków współpracy, marż i zapisów w umowach
5 błędów jakie popełniasz rozmawiając z kupcem sieci handlowej
Jak wygrać uwagę konsumenta przy półce sklepowej i przykuć ją do naszego produktu?
Własny Sklep Internetowy – Ile Kosztuje Sukces?
Zastosowania automatyzacji i sztucznej inteligencji w marketingu w branży spożywczej
O tym, jak kampanie z influencerami mogą zaskoczyć!
18 kwietnia HALA 1
Debata: Roślinne start-upy: koniec boomu, tryb przetrwania, czy świetlana przyszłość? Trendy sprzedaży
Debata: Czy nowa żywność równa się niszczenie tradycji?
Plant based evolution in Europe: consumer trends and market dynamics
Wnioski z europejskiego badania Smart Protein – kompleksowa analiza postaw konsumentów wobec żywności roślinnej
V-Label – Światowy lider oznaczeń produktów wegańskich i wegetariańskich. Zasady certyfikacji
Panel dyskusyjny: Czym jest “kiełbasa” dla Polaka? Wyzwania komunikacyjne a rozwój branży roślinnej
20 kwietnia HALA 2
Ekspansja na nowe rynki - jak skorzystać z funduszy unijnych - Paszport Do Eksportu Sp. z o. o.
Debata: Jak sprzedawać żywność w internecie - czyli e-commerce w branży spożywczej
20 kwietnia HALA 1
Jak zabezpieczyć działanie systemu elektroenergetycznego w kontekście obecnej sytuacji geopolitycznej oraz na rynku surowców.
Rozwiązania łańcucha dostaw w celu ograniczenia marnowania żywności
(Prezentacja w jęz. angielskim)
Logistyka zrównoważonego łańcucha chłodniczego
(Prezentacja w jęz. angielskim)
Jak usprawnienie procesu zarządzania placem może wpłynąć na wydajność firmy, środowisko oraz dobre samopoczucie pracowników i kierowców
(Prezentacja w jęz. angielskim)
Czy nowe technologie w logistyce pozwolą na ograniczenie marnotrastwa w łańcuchach dostaw?
Bezpieczna instalacja fotowoltaiczna dla chłodni – co warto wiedzieć?
Finał konkursu Business Best Choice
19 kwietnia – HALA 2
Jakość i bezpieczeństwo składników suplementów diety
Składniki których stosowanie w suplementach jest wyłączone lub ograniczone - ekstrakty z zielonej herbaty. Dalsze składniki podlegające monitorowaniu
Jak odkryć swoje mocne strony i poprawić komunikację w zespole?
Pozostałości pestycydów w surowcach pochodzenia roślinnego
Rewolucja w reklamie suplementów diety – jak legalnie, a jednocześnie atrakcyjnie prowadzić reklamę i nie narażać się na kary? Praktyczne przykłady z rynku, co można, a czego nie
Dobrostan w miejscu pracy - perspektywa psychologiczna
Probiotyki i prebiotyki w składzie żywności i informacjach dla konsumentów
Wypalenie zawodowe
Kary pieniężne i inne sankcje za niewłaściwe znakowanie suplementów diety
Postępowanie wyjaśniające przed GIS – obecnie i w świetle nadchodzących zmian
Oświadczenia środowiskowe – perspektywy prawne nie tylko dla suplementów diety
Decyzja o statusie produktu w świetle obecnych i zapowiadanych przepisów dotyczących reklamy suplementów diety
Stosowanie oświadczeń zdrowotnych – podejście organów kontrolnych w krajach UE
Ochrona patentowa suplementów diety
18 kwietnia – HALA 1
Debata otwierająca: Znaczenie polskich marek spożywczych w promocji kraju - Teraz Polska
Debata: System kaucyjny – koszty, czas, legislacja
Debata: Obyś prowadził biznes w niepewnych czasach – szanse i wyzwania branży FMCG
Uwiedź klienta. Skuteczny branding & packaging
Hungry for ideas. Najciekawsze kampanie marketingowe na rynku spożywczym 2022
18 kwietnia – HALA 2
Polski i światowy rynek żywności ekologicznej. Najnowsze dane i trendy
Rola pszczół i produktów pszczelich w żywieniu człowieka
KSM Ashwagandha : Science, Supply Chain and Sustainability (Prezentacja w jęz. angielskim)
Debata otwierająca sektora NutraFood Poland: Wyzwania rynku suplementów diety - jakość i bezpieczeństwo
Współpraca branży suplementów z jednostkami naukowymi w zakresie badań/projektów B+R etc. z perspektywy bezpieczeństwa i jakości
Bezpieczeństwo innowacyjnych składników suplementów diety
Znaczenie stosowania suplementów w sporcie wyczynowym i rekreacyjnym
Stabilność witaminy K2mk7 w obliczu wymagających formulacji zawierających wapń i magnez – rozwiązania pozwalające osiągnąć założone oświadczenia w okresie przydatności produktu
Znak jakości i bezpieczeństwa suplementów diety – projekt regulacji na tle innych systemów
Badania kliniczne suplementów diety
Kwestie związane z bezpieczeństwem i jakością w umowach z łańcucha produkcji i dystrybucji suplementów diety
Reklama środków spożywczych, w tym suplementów diety w Internecie, m.in. w mediach społecznościowych, jak konstruować przekaz, żeby nie narażać się na sankcje, jak komunikować o bezpieczeństwie produktów
19 kwietnia – HALA 1
Na jakim etapie znajduje się transformacja systemu żywnościowego w Polsce?
Debata: Transformacja systemu żywnościowego w Polsce z perspektywy rynku. Jak myśleć o rozwoju swojej firmy systemowo?
Trendy sprzedaży roślinnych zamienników mięsa i nabiału w Polsce
Insects as an alternative protein source
Perspektywy rozwoju rynku alternatywnych źródeł białka
Debata: Innowacje, trendy i konsumenci na rynku produktów roślinnych
Wykorzystanie surowców ubocznych przemysłu rolno-spożywczego do opracowania żywności roślinnej i dodatków do żywności.
Mięso komórkowe- 5 najważniejszych faktów
Debata: Mięso komórkowe - zagrożenie czy szansa rozwoju dla branży mięsnej
Jak foodtech zbawi planetę, czyli dlaczego inwestujemy w zrównoważone startupy!
11:10 - 11:50
With chefs Fabio Pantano, Carlo Bognolo, Maicol Guazzini, Alan Penone
12:20 - 13:00
With Emiliano Castagna, Italian Food Specialist - Włoska Akademia Kulinarna
13:30 - 14:00
The best Italian products of the show are awarded on stage
11:30 - 12:10
With Emiliano Castagna, Italian Food Specialist - Włoska Akademia Kulinarna
12:40 - 13:20
With chefs Fabio Pantano, Carlo Bognolo, Maicol Guazzini, Enzo Saccomanno, Luca Dalla Costa
13:50 - 14:30
With Emiliano Castagna, Italian Food Specialist - Włoska Akademia Kulinarna
15:00 - 15:40
With chefs Fabio Pantano, Carlo Bognolo, Maicol Guazzini, Enzo Saccomanno, Luca Dalla Costa
11:30 - 12:10
With chefs Fabio Pantano, Mattia Castiglione, Livio Marino, Kuba Pietraszak, Carlo Asuni
12:40 - 13:20
With Emiliano Castagna, Italian Food Specialist - Włoska Akademia Kulinarna
13:50 - 14:30
With Emiliano Castagna, Italian Food Specialist - Włoska Akademia Kulinarna
15:00 - 15:40
With chefs Fabio Pantano, Mattia Castiglione, Livio Marino, Kuba Pietraszak, Carlo Asunii
10:00 – 14:00
11:00 – 11:10
11:10 – 11:30
11:50 – 12:10
12:10 – 12:30
13:10 – 13:30
13:50 – 14:10
14:10 – 14:20
11:25 – 11:50
11:55-12:20
12:25 – 12:50
13:20 – 13:45
13:45 – 14:10
11:00 -12:00
Ceremonia Otwarcia z udziałem:
Czesław Siekierski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Anita Sowińska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska
Andrzej Gantner, Wiceprezes, Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców
Agnieszka Szpaderska, Dyrektor Targów WorldFood Poland
12:00 – 13:00
PFPŻ
Prowadzenie: Jakub Paszyński – dziennikarz, redakcja ecoekonomia
Uczestnicy:
Andrzej Gantner – wiceprezes, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców
Bartłomiej Morzycki – dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polski
Maciej Ptaszyński – prezes Polskiej Izby Handlu
Barbara Groele – sekretarz generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Sokówi
Anita Sowińska - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska
Marcin Hydzik, Prezes zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka.
W dzisiejszym świecie, gdzie ochrona środowiska i zasobów naturalnych nabiera coraz większego znaczenia, wprowadzenie systemu kaucyjnego na opakowania po napojach to bardzo ważny i potrzebny krok w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego i realizacji Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów, bez których trudno mówić o dalszym zrównoważonym rozwoju branży napojowej. Czy jesteśmy gotowi na tę zmianę? Jakie wyzwania stoją przed nami? I co możemy zrobić, aby ograniczyć ryzyka związane z wdrożeniem systemu obejmującego 16 mld opakowań dla wszystkich uczestników łańcucha od produkcji do konsumenta? Odpowiedzi na te pytania poszukamy podczas debaty organizowanej przez PFPŻ ZP 16 kwietnia o godz. 12:00 w trakcie targów World Food pt. "Zielony Ład w praktyce, czyli jak wdrożyć system kaucyjny na opakowaniach po napojach w Polsce" z udziałem pani Anity Sowińskiej, podsekretarza stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska!
13:00-13:30
Michał Snopkiewicz, projekt Probase360, FoodFakty
13:30 – 14:30
KRSiO
Prowadzenie: dr Joanna Uchańska Członkini Zarządu KRSiO, Partnerka Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
Uczestnicy:
prof. Katarzyna Stoś – Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy
dr n. med. Przemysław Rzodkiewicz – Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych
mec. dr Andrzej Balicki – DLA Piper Giziński Kycia sp. k
dyr. Magdalena Kaczmarek – Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostrowi Mazowieckiej
dr Agnieszka Piekara – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
14:30-14:50
Super żywność – to określenie charakteryzujące żywność nieprzetworzoną, pochodzenia naturalnego. To żywność bogata w składniki odżywcze lub biologicznie czynne, która wykazuje korzystne oddziaływanie na organizm człowieka. W chwili obecnej, w dobie „społeczeństwa świadomego”, widać rosnące zainteresowanie konsumentów produktami ekologicznymi, pochodzenia naturalnego, w tym także pochodzącymi od pszczół.
Produkty pszczele od najdawniejszych czasów cieszyły się zainteresowaniem człowieka. Właściwości pro zdrowotne jakimi się charakteryzują, pozwalają na wykorzystane ich w profilaktyce zdrowotnej wielu schorzeń. Jednak, aby miód oraz inne produkty pszczele mogły wykazywać skuteczne działanie profilaktyczne, muszą charakteryzować się wysoką jakością, która pozwala zagwarantować ich biologiczną aktywność.
Warto zatem przyjrzeć się bliżej miodom oraz innym produktom pszczelim, po które warto sięgać każdego dnia. Stanowią one bowiem doskonałe uzupełnienie codziennej diety w zdrowe i łatwo przyswajalne produkty.
Zapraszam na prelekcję w dniu 16 kwietnia HALA 1 godzina 14.30.
15:00 – 16:00
KRSiO, EHPM
Prowadzenie: dr Joanna Uchańska Członkini Zarządu KRSiO, Partnerka Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy
Uczestnicy:
Bartosz Demianiuk – KRSiO
Livia Menichetti – EHPM (udział on-line)
Magdalini Selanikli – SESDI z Grecji
Prof. Andreas Meisterernst – Niemcy
Harald Dittmar – Bundesverband der Industrie- und Handelsunternehmen für Arzneimittel, Reformwaren, Nahrungsergänzungsmittel und kosmetische Mittel e.V.
11:00 – 12:00
24/7 Communication
Prowadzenie: Milena Zacharzewska, Account Director, Food and Consumer Good, 24/7Communication
Uczestnicy:
Małgorzata Bojańczyk, dyrektor Polskie Stowarzyszenie Zrównoważonego Rolnictwa i Żywności
Dr Agata Kruszec, Sustainability Lead McDonald’s Polska
Paulina Kaczmarek, kierowniczka działu zrównoważonego rozwoju w grupie spółek DANONE
Anita Bednarek, Sustainability and Strategy Development Manager, Goodvalley Polska
Marcin Klentak, Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skłodowscy
Kryzys ekonomiczny kształtuje wybory konsumentów czyniąc cenę najważniejszym kryterium zakupowym. Czy w tym otoczeniu jest jeszcze miejsce na zaufanie i zrównoważony rozwój? Czy konsumenci nadal zwracają uwagę na to, w jaki sposób firma wpływa na swoje otoczenie – środowisko, pracowników, lokalne społeczności? Czym jest zrównoważony biznes w sektorze spożywczym w tym niepewnym świecie pełnym nieoczekiwanych zwrotów akcji?
12:30 – 13:00
Przed wysłaniem oferty do sieci handlowej każdy producent chciałby znać warunki takiej współpracy. Chociażby to jak duże mogą być zamówienia, albo ile towaru mieć na stanie, żeby zapewnić ciągłość dostaw. Podczas mojego wystąpienia pójdziemy jeszcze dalej i omówimy 3 zapisy z umów współpracy jaką zawiera retailer z producentem. Pewnie słyszałeś o zwrocie "cena net net", prawie zwrotu albo długim terminie płatności. Podczas prelekcji Pan Tomasz wytłumaczy te zwroty z polskiego na nasze.
13:00-13:30
Na podstawie własnego doświadczenia opowiem kim jest kupiec sieci handlowej, jak i przez kogo jest rozliczany, jak z nim rozmawiać i jakie jest najczęstsze 5 błędów, jakie dostawcy popełniają rozmawiając z kupcem sieci handlowej.
14:30-15:00
E-commerce produktów spożywczych to najmniejszy polski e-commerce (nieco ponad 1% produktów spożywczych sprzedaje się przez internet), jednocześnie to segment z jednym z największych potencjałów wzrostu. Ale czy otwieranie własnego sklepu internetowego dla marki produktów spożywczych ma sens? Czy lepiej ograniczyć się do sprzedaży poprzez marketplace'y typu Allegro? Ile czasu zajmuje osiągnięcie miliona złotych obrotu? Ile trzeba zainwestować, aby to mogło się stać i jakie będą główne czynniki sukcesu? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas prelekcji Ewy Wysockiej.
15:00-15:30
Podczas prezentacji Łukasza Wołka pt.: Zastosowania automatyzacji i sztucznej inteligencji w marketingu w branży spożywczej uczestnik będzie miał okazję do poznania inspirujących case studies, najświeższych trendów w AI i praktycznych narzędzi, które już teraz wyznaczają przyszłość marketingu. Ta sesja to klucz do zrozumienia, jak technologia może wspierać rozwój biznesu spożywczego, wykorzystując nowatorskie rozwiązania marketingowe.
15:30-16:00
Chcesz zrozumieć tajniki efektywnej współpracy z influencerami i dowiedzieć się, jak unikać wpadek w kampaniach marketingowych? Od Łukasza dowiesz się, jak selekcjonować influencerów, negocjować warunki współpracy, monitorować efektywność kampanii i zarządzać sytuacjami kryzysowymi. Podzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem z zakresu influencer marketingu. A to wszystko okraszone sporą dawką humoru!”
10:00-11:00
Sesja w której poruszymy tematykę obecnego poziomu rozwoju, jak i sposób wspierania start-upów zajmujących się alternatywnymi źródłami białka, zastanowimy się też nad przyszłością rozwoju tego segmentu i jego wpływem na kreowanie przemian w systemie żywnościowym. W rozmowie z przedstawicielami start-upów i foodtech'owymi insiderami spróbujemy wskazać kierunek w jakim podążać będzie segment roślinnej żywności.
11:00-11:45
Mięso hodowanego komórkowo, fermentacja precyzyjna, wątki nazewnictwa produktów roślinnych, a w tle koszty środowiskowe, kwestie dobrostanu zwierząt i dyskusja o przyszłości rolnictwa i systemu żywnościowego. Podczas tej sesji poszukamy synergii w działaniu, jak na przestrzeni lat się zmienia podejście do niej i uwzględnimy kwestie włączenia rolników w wątki nowej żywności.
11:50-12:10
Plant based novelties and trends continue to inspire consumers however, product consumption patterns seem to strongly differ across Europe. Focus for upcoming novelties should be considerate of the specific regional context as catering to West and East European consumers require adapted entry strategies and offer unique opportunities.
12:10-12:30
13:00 -14:00
Prowadzenie: Marcin Tischner, ProVeg Polska
Paneliści:
Sebastian Tołwiński - Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji UPFIELD na region Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej
Anna Lewicka, Division CEO, Board Member w ADVALUE sp. z o.o.
Czym jest “kiełbasa” dla Polaka? Wyzwania komunikacyjne a rozwój branży roślinnej": W jaki sposób zmieniły się oczekiwania oraz postrzeganie konsumentów i sieci handlowych wobec produktów roślinnych w ciągu ostatnich lat? Jak komunikować korzyści produktów roślinnych, aby utrzymywały zainteresowanie dotychczasowych odbiorców i docierały do nowych? Na co muszą zwrócić uwagę producenci żywności roślinnej od strony legislacyjnej (np. obostrzenia w nazewnictwie, greenwashing, green claims)? Co jeszcze czeka branżę w najbliższych latach?
11:30-12:30
Czy zastanawiałeś się czego potrzebuje Twój e-sklep aby wejść na nowy rynek? Jak spełnić oczekiwania zagranicznych klientów?
Jak sprawnie rozliczać sprzedaż i transakcje transgraniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi?
Jak zarządzać swoimi środkami na rynkach walutowych?
Nasi eksperci odpowiedzą na te i inne pytania podczas debaty: Jak sprzedawać żywność w internecie - czyli e-commerce w branży spożywczej?
Moderator:
Piotr Snopek, Paszport Do Eksportu Sp. z o.o.
Prelegenci:
Paweł Bilczyński - Expandeco
Edyta Bednarek – Ebury
Tomasz Kwiatkowski - Taxology
10:30-11:00
Dawid Maciejewski, Enel X Polska Sp. z o.o.
11:00-11:30
Connected supply chain solution to reduce food waste and loss, Obortech.
11:30-12:00
Sustainable cold chain logistics, NewCold
12:00-12:30
How improving the process of yard management can affect company efficiency, environment and the wellbeing of employees and drivers: During the presentation Dmitrijs will share the experience of Latvian agricultural and food manufacturing companies on how unloading points’ logistics can be optimized to improve efficiency and wellbeing.
12:30-13:00
Przegląd najnowszych rozwiązań od AI, poprzez automatyzację procesów, cyberbezpieczeństwo, digitalizację, drony na robotyzacji skończywszy wszystkich dostępnych (a także tych które dopiero się pojawią:)) technologii w Logistyce i Przemyśle 4.0, które zmienią w najbliższej dekadzie dotychczasowe postrzeganie łańcucha dostaw i wydatnie wpłyną na marnotrastwo nie tylko żywności ale też środków do jej produkcji, transportu, opakowań itp.
Arkadiusz Żurek, Instytut INTL
13:00-13:30
Mariusz Potocki, SolarEdge Technologies Poland
13:30-14:00
10:30-10:50
Składniki czynne takie jak witaminy, minerały czy preparaty roślinne oraz substancje dodatkowe, jak również produkty stworzone na ich bazie, przeznaczone do sprzedaży na terenie UE muszą być zgodne ze wszystkimi odpowiednimi wymogami prawa wspólnotowego i krajowego. Niektóre składniki mogą być szczególnie podatne na obecność zanieczyszczeń i pozostałości, które podlegają ograniczeniom prawnym. Normy muszą być na bieżąco dostosowywane do ciągłego postępu naukowego i technicznego co jest skutkiem częstych nowelizacji i zmian przepisów. Surowce muszą zostać poddane odpowiednim testom przed skierowaniem do dalszego przetwarzania. Ostatnim etapem jest analiza produktu finalnego pod kątem jego bezpieczeństwa. Zakres i częstotliwość badań zależy od potencjalnego ryzyka zanieczyszczenia. Aktualnie obserwujemy wzmożone działania organów administracji w obszarze bezpieczeństwa żywności m.in. dotyczące stwierdzonych niezgodności z przepisami i zgłoszeń produktów jako niebezpiecznych w ramach systemu RASSF.
10:50-11:10
Na poziomie unijnym zapadają i planowane są kolejne rozstrzygnięcia, co do składników, których stosowanie w suplementach diety zostanie ograniczone. Gdzie szukać informacji o tych składnikach, jak się przygotować do zmian, jakie okresy przejściowe obowiązują.
11:10-11:30
11:30-11:50
Pestycydy są jednym z najczęściej występujących zanieczyszczeń w żywności. W prezentacji zostanie przedstawiona klasyfikacja pestycydów, regulacje prawne dotyczące ich stosowania i pozostałości w żywności, wpływ na zdrowie człowieka, metody wykrywania, system RASFF oraz statystyka z ostatnich lat.
11:50-12:10
Sprostanie wymogom prawnych w obszarze działań marketingowych i reklamy suplementów diety staje się coraz trudniejsze. Kontrole odbywają się z różnych stron (inspekcja sanitarna, UOKiK) oraz w różnych kanałach (strony internetowe, media społecznościowe, telewizja). Dodatkowo zmiany prawne wprowadzają nowe obostrzenia w reklamie. Branża suplementów diety stoi przed trudnym wyzwaniem, jak prowadzić skuteczny marketing, nie narażając się jednocześnie na ryzyko kar. W trakcie prelekcji przedstawione zostaną najnowsze zmiany w obszarze reklamy suplementów diety oraz przykłady z rynku. Prelekcja będzie mieć charakter praktyczny.
12:10-12:30
Dobrostan w miejscu pracy to stan emocjonalny pracowników. Dobitnie przekonaliśmy się o tym w pandemii i kiedy wybuchła wojna w Ukrainie. To wtedy ludzie na stanowiskach zarządczych przekonali się, jak nigdy wcześniej, że praca sama w sobie nie jest w stanie zaangażować pracowników. Gdy obawy o zdrowie, kondycję bliskich, niepewność przyszłości przesłaniają myśli stajemy oko w oko z najważniejszymi wartościami. I nie są to te wywieszone na plakatach naszych biur, skupiające uwagę np. na rozwijaniu biznesu. Dojmująca bezradność wielu menedżerów nie wiedzących jak wspierać pracowników pokazała jak wiele brakuje nam by miejsce pracy tworzyło dobrostan dla tych, którzy spędzają w nim potężną część życia. Zagadnienia dotyczące przeżywania i regulowania emocji, odporności psychicznej, umiejętności społecznych nagle zaczęły interesować wszystkich. A menedżerowie przekonali się, że ich umiejętności w pracy z ludźmi to coś znacznie więcej niż fachowa ekspertyza, na której lubiliby poprzestać. Zatem jak dbać o dobrostan w miejscu pracy?
12:30-12:50
Probiotyki i prebiotyki w żywności pełnią funkcję technologiczną, odżywczą lub inną fizjologiczną. Zainteresowanie nimi wynika z postępu naukowego (np. wpływ na zdrowie) i trendów konsumenckich (np. żywność eko, funkcjonalna, niskoprzetworzona). Wykład uwzględni podsumowane najważniejszych wymagań prawnych, wskazówki dla branży (bezpieczeństwo, informacje dla konsumentów) oraz informacje na temat przyszłych prac normalizacyjnych.
13:30-13:50
Wbrew wiedzy powszechnej, duża ilość obowiązków to tylko jeden z wielu możliwych przyczyn wypalenia zawodowego. Co zabiera siłę, przekonanie i poczucie sensu w pracy i jak odzyskac te zasoby?
13:50-14:10
Każdy podmiot, który wprowadza na rynek suplementy diety ponosi odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo i jakość handlową, w tym za właściwe i zgodne z przepisami oznakowanie. Co ważne dotyczy to nie tylko producentów, ale także dystrybutorów i sprzedawców. W trakcie prelekcji przedstawione zostaną sankcje, z jakimi mogą się spotkać przedsiębiorcy w swojej działalności.
14:10-14:30
Rynek suplementów diety prawdopodobnie czeka rewolucja. Wszystko za sprawą procedowanej nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Projekt proponuje bowiem istotne zmiany przepisów suplementowych, w tym m.in. modyfikację przebiegu postępowania wyjaśniającego wszczynanego przez GIS. Podczas wystąpienia wspomniane sugestie reform w zakresie postępowania wyjaśniającego zostaną przedstawione poprzez porównanie ich z aktualnym stanem prawnym.
14:30-14:50
Pozytywny, neutralny, mniej negatywny wpływ na środowisko - to co raz częstszy przekaz w komunikacji marketingowej. Oświadczenia środowiskowe są regulowane w innych sposób niż oświadczenia żywieniowe i zdrowotne. Temat jest przedmiotem zainteresowania m.in. Prezesa UOKIK. Na horyzoncie także duże zmiany prawne.
14:50-15:10
• możliwość używania tzw. marek parasolowych suplementów diety, wyrobów medycznych i leków • możliwość wykorzystania wizerunku osób wykonujących zawody medyczne • reklama w aptekach i podmiotach leczniczych • zapowiadane zmiany w prawie mające wpływ na decyzję co do kwalifikacji produktu
15:10-15:30
Warunki stosowania oświadczeń zdrowotnych określono w przepisach unijnych. Odniesienie tych wymagań do konkretnego produktu może jednak wzbudzać wątpliwości. Organy kontrolne w niektórych krajach UE opracowały wytyczne lub stanowiska interpretacyjne mające pomóc przedsiębiorcom we właściwym stosowaniu oświadczeń zdrowotnych. Warto uwzględnić je, przygotowując oznakowanie suplementu diety przeznaczonego na rynek innego państwa UE.
15:30-16:00
Czym jest patent? Opatentowany składnik, postać, formuła? – przedmiot ochrony patentowej. Czy opatentowany znaczy bezpieczny? Czy opatentowany znaczy skuteczny? Status produktu (suplement, wyrób medyczny, lek) a ochrona patentowa.
11:00 – 12:00
Moderator:
dr Jarosław Górski, Wydział Nauk Ekonomicznych UW, ekspert „Teraz Polska”
Prelegenci:
Małgorzata Gośniowska-Kola, zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa,
Czesław Cieślak, prezes OSM Koło,
Michał Lipiński, dyrektor Konkursu Teraz Polska
12:00-13:00
Uczestnicy panelu przedstawią spojrzenia sektorów, które reprezentują na kluczowe aspekty towarzyszące wprowadzaniu w życie systemu kaucyjnego na opakowania ze szczególnym uwzględnieniem jego wpływu na koszty funkcjonowania biznesu, czas pozostający na jego wdrożenie oraz złożony wpływ na cały ekosystem biznesu możliwego opóźnienia wprowadzenia w życie tej legislacji.
Moderator:
Michał Lipiński, dyrektor Konkursu Teraz Polska
Prelegenci:
Agnieszka Słodowa, PFPŻ ZP
Anna Sapota, Tomra
Witold Włodarczyk, ZPPPS
Tomasz Suligowski, Lidl
dr Anna Hlebicka-Józefowicz, Kancelaria DZP
13:30-15:00
Obyś prowadził biznes w niepewnych czasach – szanse i wyzwania branży FMCG Panel dyskusyjny podczas WorldFood Poland Wydarzenia ostatnich lat: pandemia, lockdown, wojna w Ukrainie oraz nieustanne zmiany trendów i zachowań społecznych, przełożyły się na powszechne poczucie chaosu i niepokoju. Konsumenci, producenci, dostawcy i partnerzy biznesowi branży FMCG mierzą się z ciągłą potrzebą zrozumienia i określenia się wobec nieprzewidywalnej rzeczywistości. Czas, w których żyjemy opisywany jest angielskim skrótem BANI, który odnosi się do świata: B (Brittle) – kruchego, A (Anxious) – niespokojnego, N (Non-linear) – nieliniowego oraz I (Incomprehensible) – niezrozumiałego. Czy w świecie BANI możliwy jest długofalowy i zrównoważony rozwój biznesu? Które z wyzwań niosą za sobą zagrożenia, a które – przeciwnie: mogą się okazać szansą rozwoju i wytyczenia nowych kierunków? Jakie wyzwania legislacyjne oraz regulacyjne należy zaadresować, by prowadzenie biznesu stało się łatwiejsze i mniej chaotyczne?
15:00-15:30
Walka o uwagę to dla marek spożywczych często być lub nie być. Decyzje zakupowe klienci podejmują przy sklepowej półce. Dlatego tak istotne jest, aby zwrócić uwagę ich wyróżniającym się opakowaniem i identyfikacją wizualną spójnymi z DNA marki. Jak skutecznie tłumaczyć założenia strategiczne na język designu? Podczas prezentacji zostaną przedstawione liczne przykłady z całego świata.
15:30-16:00
Co marketing ma do zaoferowania markom spożywczym i czy warto w niego inwestować? Podczas prezentacji zostaną pokazane wyróżniające się, najefektywniejsze kampanie marketingowe (często niskobudżetowe) marek spożywczych z Polski i świata.
10:40-11:10
Karol Przybylak, Biokurier
11:10-11:30
Mariusz Opoka, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń
11:30 - 11:50
Ashwagandha root is the flagship herb from Ayurveda, and has been enjoying a huge upsurge in popularity by trending in the top 5 best selling herbs in 2022. KSM-66 Ashwagandha, the only product offering from Ixoreal Biomed is the most clinically studied extract of ashwagandha root with 24 published clinical studies and 26 ongoing studies. It is the highest concentration full spectrum branded root extract with the highest number of quality certifications. Besides, it is the only maker of ashwagandha that owns and controls the entire supply chain, right from organic certified farms to the distribution.
Dr Barbara Brockway
12:00 – 13:30
Moderator:
dr Joanna Uchańska, Chałas i Wspólnicy, KRSiO
Uczestnicy:
Bartosz Demianiuk, KRSIO
dr Andrzej Balicki, DLA Piper
prof. dr hab. Dorota Zielińska, Instytut Nauk o Żywieniu Człowieka, SGGW
dr inż. Katarzyna Stoś prof. nadzw. NIZP-PHZ, Zakład Żywienia i Wartości Odżywczej Żywności NIZP PZH-PIB
Marta Tomińska, GBA Polska Sp. z o.o.
prof. Iwona Wawer, Przewodnicząca Rady Eksperckiej KRSiO
14:15-14:30
14:45-15:00
15:30-15:45
15:45-16:00
10:30-11:00
Wstęp do dyskusji
Alicja Bućko, RoślinnieJemy
11:00-12:30
Dziś już wszyscy zdajemy sobie sprawę, że prowadząc firmę, należy działać odpowiedzialnie - producenci żywności coraz częściej widzą konieczność dostosowania swojej produkcji do wyzwań środowiskowych i etycznych. W panelu RoślinnieJemy spotkają się przedstawiciele/elki różnych sektorów systemu żywnościowego i wspierający go eksperci. Postaramy się zidentyfikować wyzwania w dążeniu do bezpiecznego systemu żywnościowego leżące na styku różnych obszarów - produkcji żywności, działania instytucji i prawa, promocji zdrowia oraz badań naukowych i rynkowych - a także drogi do ich potencjalnych rozwiązań.
Moderator:
Katarzyna Sałata, RoślinnieJemy
Prelegenci:
Martyna Polak, CEO Planeat
Agnieszka GETLER-KICMAN, Alpro/Danone
Grzegorz Mech, GfK Polonia
Daniel Szostek, Food Law, Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego
12:50-13:10
Global trends (growing population, urbanization, environmental sustainability and changing consumer attitudes) put tremendous pressure on our food system. Global demand for alternative protein sources is growing, and companies worldwide are looking for new ways to remain competitive while meeting consumer demands. Insect proteins are one of the most promising alternative protein sources and can offer perfect sustainability and nutrition combinations.
Divaks, PK Components
13:30-14:30
Moderator
Marcin Tischner, Proveg Polska
Prelegenci:
Łukasz Łopusiewicz, ProBioVege
Mateusz Kowalewski, HORTIMEX
Anna Matusiak-Wieteszka, Violife
14:30-15:00
Wykorzystanie surowców ubocznych przemysłu rolno-spożywczego olejarskiego (makuchów) do opracowania żywności roślinnej i dodatków do żywności, z wykorzystaniem procesów biotransformacji i fermentacji w myśl ideei zero waste.
dr hab. inż. Łukasz Łopusiewicz
15:10-16:00
Moderatorka:
Alicja Włodarczyk
Prelegenci:
Wiesław Macherzyński, Labfarm
Agnieszka Szymecka- Wesołowska, Food Law
dr hab Maciej Konopka, BrandyLab i ASP
Marta Marczuk, Lata Dwudzieste
16:00-16:30
Foodtech i agritech są jednymi z najciekawszych przestrzeni do inwestycji w technologie. Dlaczego? Jest kilka mało znanych faktów o przemysłach spożywczym i agrarnym. Są: 1. 2 z 5 najbardziej zanieczyszczających planetę gałęzi gospodarki (a konsumenci i legislatorzy kładą ogromny nacisk na cięcie emisji).
2. w ujęciu wartościowym, jednymi największych przemysłów na świecie (i jednymi z niewielu, które na pewno będą w przyszłości rosły).
3. w porównaniu z innymi branżami, nie spenetrowane przez zaawansowane technologie (nie tylko w krajach rozwijających się, ale również w UE, czeka nas gigantyczny skok technologiczny).
4. w obliczu wielkich wyzwań w nadchodzących latach (muszą wykarmić 10 miliardów ludzi w 2050 roku). Podczas prezentacji usłyszą Państwo o najciekawszych trendach w foodtechu w nadchodzących latach. Dowiedzą się Państwo o tym jak zmiana sposobu w jaki produkujemy, konsumujemy i przetwarzamy odpady po jedzeniu może poprawić warunki bytu ludzi na całej planecie.
Michał Piosik, foodtech.ac
Jakub Paszyński - dziennikarz gospodarczy zajmujący się tematyką odpadową, gospodarką obiegu zamkniętego, problematyką zrównoważonego rozwoju, transformacji energetycznej. Od ponad trzech lat związany z portalami ecoekonomia.pl oraz esginfo.pl