Szczypta Indii – wywiad z Ashish Hinduja z firmy Bombay Bazaar

Konsumenci wielokrotnie pytają o żywność organiczną i coraz chętniej poznają smaki z Indii – zaznacza Ashish Hinduja z firmy Bombay Bazaar, która jest stałym wystawcą targów WorldFood Warsaw
  1. Jak ocenia Pan sytuację na rynku żywności organicznej w Polsce?
W naszym odczuciu rynek ten rośnie i będzie się nadal rozwijał, gdyż poprawia się świadomość konsumentów, ich gotowość do zaopatrywania się w żywność wyprodukowaną metodami organicznymi. Nie bez znaczenia jest, aby produkty posiadały odpowiednią certyfikację potwierdzającą, że autentycznie jest to żywność wyprodukowana ekologicznymi metodami, nie zawierająca zanieczyszczeń chemicznych czy biologicznych, np. ecocert.
  1. Czy zamierzają Państwo poszerzyć swoją ofertę właśnie o żywność organiczną?
Firma Bombay Bazaar od 2009 roku zajmuje się promowaniem i sprzedażą produktów pochodzących z Indii. Od początku w naszej ofercie znajdują się ajurwedyjskie kosmetyki, a od ponad roku rozwijamy dynamicznie część spożywczą naszego biznesu.
W naszej ofercie znajduje się aromatyczny ryż basmati, różne rodzaje indyjskiej mąki, przyprawy jednorodne i mieszanki, a także pickle, marynaty, owoce i warzywa w puszkach. Produkty są dostępne zarówno w małych opakowaniach dla odbiorcy detalicznego, jak i w opakowaniach ekonomicznych dostosowanych dla branży HoReCa.
W roku 2016 nasza oferta zostanie wzbogacona o wiele nowości. Oprócz herbaty i przypraw zaprezentujemy organiczne przekąski (suszone warzywa i owoce) i dodatki (jak proteinowe czy ziemniaczane chipsy, sosy, napoje), jak i dania typu “ready to cook” (jak różnego rodzaju płatki, dania z makaronem i ryżem do przygotowania w kilku prostych i szybkich krokach). A wszystko pod marką Organic Wellness.
Te produkty będą miały premierę podczas targów WorldFood Warsaw. Tym bardziej cieszy nas, że została stworzona nowa strefa EcoFood. Uważam, że podniesie to atrakcyjność targów i zostanie docenione przez zwiedzających poszukujących stricte oferty eko.
  1. Są Państwo stałym wystawcą targów WorldFood Warsaw. Dlaczego już po raz kolejny decydują się Państwo na udział w tej wystawie?
Największą korzyścią z udziału w zeszłorocznej edycji Targów była możliwość spotkania w jednym miejscu wielu potencjalnych klientów z branży, możliwość porozmawiania o ich potrzebach i oczekiwaniach. Co w efekcie pozwoliło nam lepiej dopasować naszą ofertę spożywczą do rynku. Przykład – w 2016 roku zaprezentujemy podczas targów wyłącznie żywność organiczną z Indii, o co zwiedzający wielokrotnie pytali podczas ostatniej edycji.
  1. Czy Polacy są otwarci na tradycje kulinarne innych narodów?

Z naszych obserwacji wynika, że Polacy coraz chętniej „zapożyczają” smaki charakterystyczne dla innych krajów. Ten apetyt oraz rosnąca świadomość kulinarna podkręcana jest przez liczne programy telewizyjne z udziałem popularnych szefów kuchni, ale także przez polską otwartość na świat i liczne podróże.

Wśród naszych klientów zaopatrujących się  w  produkty spożywcze z Indii są tacy, którzy próbują odtworzyć w swojej kuchni to czego skosztowali podczas podróży po Indiach czy też w indyjskiej restauracji.
Ale są też i tacy, którym wystarczy „szczypta” Indii w codziennej kuchni – na przykład dodatek odrobiny orientalnego sosu do polskich dań czy kanapek.