Podsumowanie WorldFood Poland 2025 - rekordowa, edycja targów już za nami

Podsumowanie WorldFood Poland 2025 – rekordowa edycja targów już za nami

W dniach 8-10 kwietnia 2025 roku w warszawskim centrum EXPO XXI odbyła się jedenasta edycja międzynarodowych targów WorldFood Poland. Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło rekordową liczbę uczestników – blisko 7 000 osób, ponad 350 wystawców reprezentujących 30 różnych krajów oraz 42 eksperckie prelekcje i debaty poświęcone przyszłości branży. Warto podkreślić, że aż 18% odwiedzających stanowili goście z zagranicy – wśród nich najwięcej osób przyjechało z Ukrainy, Niemiec, Litwy i Wielkiej Brytanii. To potwierdza międzynarodowy charakter wydarzenia i rosnące zainteresowanie rynków zagranicznych ofertą polskiej branży spożywczej. W tym roku, dzięki połączeniu sił z Gastrotargami SMAKKi, na wydarzeniu nie zabrakło również różnorodnego programu i konkursów kulinarnych. Co dokładnie można było zobaczyć i usłyszeć?

Rekordowe statystyki 11. edycji – WorldFood Poland w liczbach

Tegoroczna edycja przyciągnęła 354 firmy z Polski i zagranicy, reprezentujące wszystkie najważniejsze sektory rynku spożywczego – od napojów, słodyczy i mięs, po suplementy diety, roślinne zamienniki, surowce i dodatki oraz technologię żywności i opakowania. Pojawiły się również specjalistyczne rozwiązania dla chłodniczego łańcucha dostaw, a także ekspozycje sprzętu i akcesoriów dla branży HoReCa.

Jednak WorldFood Poland to nie tylko ekspozycja stoisk wystawców, lecz także program merytoryczny – w tym roku odbyło się ponad 40 prelekcji i debat z udziałem ekspertów, liderów rynku i przedstawicieli instytucji branżowych. W ramach agendy odbyły się bloki tematyczne poświęcone zrównoważonej i odpowiedzialnej produkcji żywności, chłodniczemu łańcuchowi dostaw i logistyce oraz panele dotyczące suplementów diety, żywności funkcjonalnej i nowych regulacji w tym zakresie.

Z danych zebranych podczas targów wynika, że największym zainteresowaniem wśród odwiedzających cieszyły się sektory związane z żywnością organiczną, ekologiczną i naturalną, suplementami diety oraz żywnością funkcjonalną. Duże zainteresowanie budziły również surowce i dodatki do żywności oraz napoje bezalkoholowe. Pokazuje to wyraźny trend w stronę zdrowej i świadomej konsumpcji oraz potrzebę nowych rozwiązań w zakresie jakości i funkcjonalności produktów.

podsumowanie worldfood poland 2025 raport potargowy

Międzynarodowy charakter i specjalne strefy

Targi gościły wystawców z Polski i całego świata, m.in., w ramach Pawilonów Narodowych, firmy z Włoch, Hiszpanii (Andaluzji), Cypru, Tajlandii, Węgier czy Ukrainy. Nie zabrakło też regionalnych reprezentacji z Polski w pawilonach organizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polską Ekologię czy Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego.

Tegorocznej edycji towarzyszyły spotkania handlowe między dostawcami a kluczowymi kupcami z Polski i zagranicy, zorganizowane w ramach programów VIP Buyer i Hosted Buyer. Wzięli w nich udział kupcy z m.in. takich sieci jak Carrefour, Żabka, Auchan, Biedronka, Eurocash, Allegro, Netto, Makro, Dino, Intermarché czy Lagardere Travel Retail. Na zaproszenie organizatora do Warszawy przyjechali reprezentanci sieci handlowych i dystrybutorów m.in. z Kanady, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Jordanii, Libanu, Turcji, Gruzji, Rumunii, Grecji, Włoch, Estonii i Wielkiej Brytanii – co z pewnością wpłynęło na rozwój relacji handlowych i możliwości ekspansji produktów na nowe rynki (w tym także te zagraniczne).

podsumowanie worldfood poland 2025

Konkursy kulinarne na najwyższym poziomie i Złote Medale WorldFood Poland

WorldFood Poland 2025 to również emocjonujące konkursy kulinarne na żywo! W ramach Gastrotargów SMAKKi uczestnicy mieli okazję podziwiać live cooking, pokazy sztuki baristycznej i zmagania najlepszych szefów kuchni z Polski i Europy. Podczas dwóch dni odbyły się m.in. XV Mistrzostwa Polski Latte Art, konkurs Street Food Masters na najlepsze koncepty gastronomiczne, druga edycja konkursu kuchni wegańskiej Złoty Karczoch, trzeci konkurs dla palarni na najwyższej jakości kawę w Polsce i za granicą – Cup of Poland oraz III Mistrzostwa TO NIC Espresso.

Nie można zapomnieć o corocznym, tradycyjnym już konkursie Złotych Medali WorldFood Poland, w którym udział wzięło w tym roku około 100 produktów. Jury wyłoniło 14 laureatów Złotego Medalu oraz 10 wyróżnionych produktów w 11 różnych kategoriach. Sędziowie docenili jakość, innowacyjność i potencjał rynkowy zwycięskich rozwiązań.

Kontynuacja Strefy Konsultacji Branżowych

Specjalnie wydzielona Strefa Konsultacji Branżowych ponownie stała się miejscem intensywnych rozmów i praktycznego wsparcia dla przedsiębiorców planujących rozwój swojego biznesu, szczególnie w kontekście ekspansji zagranicznej czy wprowadzania produktów na nowe rynki.

Zakres poruszanych tematów obejmował między innymi zagadnienia związane z eksportem i poszukiwaniem nowych rynków zbytu, finansowaniem i zabezpieczeniem eksportu, jakością i bezpieczeństwem produktów, aspektami prawnymi w branży spożywczej, a także praktycznym prowadzeniem działalności gastronomicznej.

W tym roku do dyspozycji uczestników byli eksperci i przedstawiciele takich instytucji jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), The Goods, program Paszport do Eksportu, Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS), a także mec. Michał Grodzki – uznany adwokat, specjalizujący się w obsłudze prawnej firm z sektora spożywczego.

Strefa Konsultacji Branżowych po raz kolejny udowodniła, że WorldFood Poland to nie tylko targi, lecz także ważna przestrzeń do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i realnego wsparcia w rozwoju biznesu.

Co dalej? Już teraz zapraszamy na 2026 rok!

Z sukcesem 11. edycji i wzrastającym zainteresowaniem branży, WorldFood Poland 2026 zapowiada się jeszcze bardziej intensywnie. W dniach 14–16 kwietnia 2026 r. ponownie spotkamy się w EXPO XXI w Warszawie, z pełnym trzydniowym programem równoległych eventów: NutraFood Poland, ColdChain Poland oraz Gastrotargów SMAKKi, oferując jeszcze bogatszą ofertę wystawców i wydarzeń towarzyszących.

Rezerwacja stoisk na edycję 2026 właśnie ruszyła! Już teraz zapraszamy do skorzystania z tej okazji, aby w pełni wykorzystać potencjał biznesowy, jaki niesie ze sobą udział w targach WorldFood Poland.

Dolacz do najwazniejszego spotkania branzy spozywczej 2