Sektor Wine & Spirits dedykowany jest producentom, hurtownikom, dystrybutorom oraz sommelierom napojów alkoholowych.
Zainteresowanie sektorem dedykowanym napojom alkoholowym ciągle rośnie.

Podczas ubiegłej edycji:

– 49 firm z ofertą napojów alkoholowych wystawiło się w tej strefie
– 22% zwiedzających zadeklarowało że sektor Wine & Spirits był w centrum ich zainteresowania.

Statystyki rynkowe:

PIWO
W 2018 Polacy wydali na nie 16,7 mld zł jedynie w handlu detalicznym. W ostatnim roku sprzedaż piwa wzrosła o 7,1%. Piwa bezalkoholowe? Osiągnęły one 80% wzrost sprzedaży i były prawdziwym hitem roku 2018 na całym rynku napojów.

WÓDKA
Na wódkę Polacy wydali ponad 11 mld zł. Widać w tej kategorii wyraźny odwrót od produktów economy na rzecz wódek premium.

WHISKY
Na nią Polacy wydali w ubiegłym roku ponad 2,3 mld zł. W samym 2018 roku sprzedaż tego trunku wzrosła aż o 11%.

WINO STOŁOWE I MUSUJĄCE
Wzrost kategorii wina w 2018 wyniósł 7,1%, a segment premium rośnie w tempie powyżej 20%. Wino musujące też rozwija się w bardzo wysokim tempie 9%. Hitem kategorii są Prosecco i Cava. Ich sprzedaż wzrosła w 2018 odpowiednio o 46% i 22%!

„Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane, ale mamy nadzieję że organizatorzy pomyślą w przyszłej edycji nad dniem polskiego wina. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy.”
Roman Myśliwiec – właściciel winnicy Golesz, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis

Aby wziąć udział w wystawie, prosimy o kontakt: agnieszka@worldfood.pl

Nasi Partnerzy