Food&Drinks to główny sektor obejmujący wszystkie produkty spożywcze i napoje, które nie są uwzględnione w pozostałych sektorach. Co roku cieszy się największą popularnością wśród naszych odwiedzających.

Statystyki z VI edycji targów WorldFood – przedmiot poszukiwania Odwiedzających w sektorze Food&Drinks:

Inne produkty spożywcze: 37%

Wyroby cukiernicze i piekarnictwo: 31%

Kawa i herbata: 27%

Owoce i warzywa: 26%

Napoje bezalkoholowe: 26%

Produkty premium: 24%

Nabiał: 20%

Marka własna i produkcja kontraktowa: 20%

Mięso i drób: 19%

Mrożonki: 19%

Ryby i owoce morza: 18%

Garść danych nt. sektora:

Wyroby cukiernicze i piekarnicze to jeden z 3 najpopularniejszych sektorów na targach WorldFood. Ciężko się dziwić tej statystyce – pieczywo to jeden z podstawowych produktów spożywczych. Dodatkowo, według statystyk, rośnie spożycie tzw. pozostałych wyrobów piekarskich. W ich skład wchodzi m.in.: pieczywo cukiernicze – wafle, pierniki i słodkie bułki. Przewiduje się także, że najszybciej w najbliższych latach będzie rósł popyt na pieczywo mrożone, przygotowane do odpieku w sklepie. Co również ważne, wartość eksportu branży zwiększyła się trzykrotnie, a w ubiegłym roku sięgnęła 1,5 mld euro.

Statystyczny Polak zjada rocznie 76,5 kg mięsa i jego przetworów, w tym ok. 40 kg wieprzowiny, ok. 3 kg wołowiny i ok. 30 kg drobiu. I to właśnie ten ostatni rodzaj mięsa zgodnie z raportem IERiGŻ, konsumowany jest w Polsce o ponad 27% częściej niż w innych państwach UE. Przez ostatnie trzy lata produkcja drobiu w Polsce wzrosła o 30%. To czyni nasz kraj liderem w Unii Europejskiej i jednym z najważniejszych światowych eksporterów. Według szacunków co drugi polski kurczak jest wysyłany za granicę. Krajowy drób trafia głównie do krajów Unii Europejskiej, ale również do Afryki i Azji.

Poznaj możliwości zaprezentowania swoich produktów w sektorze Food&Drinks:
agnieszka@worldfood.pl
tel. +48 22 395 6693

Nasi Partnerzy