NOWY TREND – Not From Concentrate – czyli soki NFC

Soki NFC są perspektywiczną częścią rynku soków, nektarów i napojów owocowych. Co trzeci litr soku wypijany w Polsce to sok NFC. Prognozowana wartość tego segmentu w naszym kraju z 26,5 mln euro w 2015 roku wzrośnie do 39,7 mln euro w 2020 rokuZapraszamy wszystkich graczy tego rynku do udziału w WorldFood Poland i rozmów B2B z przyszłymi kontrahentami.

Świeże soki (NFC), tworzą nową, perspektywiczną kategorię, a jej potencjał dostrzega coraz więcej producentów – to konsekwencja rosnącej mody na zdrowy tryb życia i odżywiania się. Produkty tego typu są poszukiwane na półkach sklepowych, a ich dodatkowym walorem jest to, że są ekologiczne, zdrowe i zgodne z trendem slow food.

O tym, że świeże soki znajdują swoje miejsce na rynku, świadczy również fakt, że konsumenci są gotowi zaakceptować ich dość wysoką cenę. Wyższa kwota, którą konsumenci są skłonni wydać na soki NFC, to także dodatkowe źródło marży dla producentów i sprzedawców.

W 2015 r. wartość sprzedaży detalicznej soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce sięgnęła niemal 6 mld zł. Jest to druga największa pod względem wartości kategoria napojów bezalkoholowych w Polsce. Szacuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat tempo wzrostu tego rynku w Polsce osiągnie średni poziom 1,4 proc. rocznie.

Warzywa równie popularne!

Coraz większym powodzeniem cieszą również tłoczone soki z warzyw. Soki tłoczone z warzyw łączą niesamowite barwy z trendem na zdrowe odżywianie. Szczególnie u najmłodszych, gdzie najbardziej zachęcający jest wygląd produktu, czyli w tym przypadku kolor.

Jak widać trend na zdrowe odżywianie rośnie! A z nim rynek soków NFC. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tej branży lub nawiązać ciekawą współpracę? A może jesteś producentem tego sektora lub po prostu chcesz dowiedzieć się więcej na jego temat? Zapraszamy na Targi WorldFood Poland w dniach 07 – 09 marca 2019!

Zgłoszenia do udziału w Targach info@worldfood.pl