W dniach 19-21 kwietnia w EXPO XXI Warszawa odbywa się III edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. Patronem honorowym wystawy jest Minister Rolnictwa
i Rozwoju Wsi Krzysztof Jurgiel oraz Prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski.

W tegorocznej edycji udział weźmie 250 firm z 25 krajów świata. Wśród nich są reprezentanci Grecji, Tajlandii, Ukrainy, Włoch, Holandii, Wielkiej Brytanii, Czech, Korei, Iranu, Sri Lanki, Chin i wielu innych krajów.
WorldFood Warsaw to międzynarodowa wystawa biznesu spożywczego. Na targach spotykają
się producenci i dystrybutorzy żywności, napojów, alkoholi, dodatków do żywności oraz technologii. Ważnym aspektem wydarzenia są sprofilowane rozmowy wystawców z przedstawicielami sieci handlowych.
Wydarzeniem towarzyszącym targom będzie misja handlowa firm z belgijskiego sektora spożywczego oraz rozmowy B2B pomiędzy przedsiębiorcami.

Eksperci na targach 

W wystawie będą licznie uczestniczyć reprezentanci sektora spożywczego – firm, instytucji, organizacji branżowych. Gośćmi honorowymi będą reprezentanci Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Rynku Rolnego. Swój udział w wystawie potwierdził także Poseł do Parlamentu Europejskiego Czesław Siekierski. Z kolei była minister pracy i polityki społecznej Anna Kalata odwiedzi wystawę wraz z delegacją z Indii zainteresowaną nawiązaniem współpracy z polskimi firmami spożywczymi.
Wystawę licznie odwiedzą przedstawiciele organizacji z sektora rolno-spożywczego, liczni eksperci
z branży, prezesi i właściciele firm spożywczych.

Ciekawy program merytoryczny

Targi WorldFood Warsaw to rozmowy biznesowe, promocja firm i ich oferty, degustacje, jak również bogaty program merytoryczny. Pierwszy dzień wystawy poświęcony jest tematyce eksportowej. Kancelaria Brokerska ASYSTA zaprezentuje zagrożenia dla branży spożywczej wynikające z występowania karuzeli podatkowej, zaś eksperci w panelu Polskiej Federacji Producentów Żywności omówią bariery rozwoju eksportu produktów rolno-spożywczych.  Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego wraz
z zaproszonymi gości będzie dyskutować na temat wyzwań dla branży mięsnej w 2016 roku.
Drugi dzień targów będzie obfitował w tematykę związaną za handlem, który obecnie przechodzi liczne modyfikacje. Program rozpocznie się od panelu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
pt. „Restrykcje wobec handlu, w tym zmiany podatkowe i ich skutki w łańcuchu dostaw”. Następnie Ambasada Belgii omówi rynek hurtowy w Polsce, zaś POHiD ponownie poprowadzi dyskusję, tym razem poświęconą markom własnym.
Ponadto tego dnia zostaną omówione zabezpieczania płatności w transakcjach zagranicznych (KUKE), kwestia znakowania żywności wprowadzanej na rynek UE (JARS), praktyczna interpretacja wymagań sieci handlowych (SAI Global Assurance Services LTD) oraz efektywne wykorzystanie narzędzi internetowych w celu zwiększenia sprzedaży (Robert Rydz-Mościcki,  Performance Media oraz Ewelina Milczarek, Google Polska).
W odpowiedzi na zapotrzebowanie wystawców i zwiedzających ubiegłoroczną edycję, organizatorzy w tym roku zorganizowali specjalną strefę EcoFood, która gromadzi producentów i dystrybutorów żywności organicznej, regionalnej, z certyfikatami. Uzupełnieniem tej strefy będzie trzeci dzień targów w całości poświęcony żywności ekologicznej. Marcin Fajerski z Ekodostawców omówi handel produktami ekologicznymi – podsumuje miniony rok, zaprezentuje perspektywy rozwoju oraz omówi idealnie zaprojektowaną półkę z wyrobami organicznymi.
Mintel przedstawi innowacyjność na rynku żywności organicznej (nowości produktowe, oczekiwania konsumentów, inspiracje), Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego zaprezentuje certyfikat „Jakość Tradycja”, który jest gwarancją wysokiej jakości produktów spożywczych.
Eksperci z Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych omówią znakowanie produktów ekologicznych, zaś Stowarzyszenie Polska Ekologia szanse dla małych i średnich producentów wynikające z uzyskania certyfikatów ekologicznej produkcji i przetwórstwa żywności.

Złote Medale 2016

Co roku targom WorldFood Warsaw towarzyszy konkurs o prestiżowy Złoty Medal. Jego celem jest promocja najlepszych wyrobów prezentowanych podczas wystawy. Profesjonalne jury składające się z przedstawicieli branży ocenia skład wyrobów (w tym surowców wykorzystywanych do produkcji,
ich pochodzenia i technologii wytwarzania), posiadanych certyfikatów, opakowania i oznakowania oraz koncepcji marketingowej i sposobu dystrybucji.

Tegorocznymi zwycięzcami zostali:

– Czekolada Figa & Dzika Pomarańcza zgłoszona przez firmę EkoHurtownia.pl – ekologiczna, ręcznie robiona australijska czekolada z surowego kakao, bez dodatku glutenu i laktozy,
– Ketchup Diabełek Dziadunia zgłoszony przez firmę Ogródek Dziadunia Czesław Ślusarczyk Sp.J.
– pikantny ketchup ze świeżych, przetartych pomidorów połączonych z cebulą, cukrem, octem spirytusowym, solą i ostrymi przyprawami,
– Bio Chipsy Kokosowe zgłoszone przez firmę Nomak – bezglutenowy przysmak bez dodatku konserwantów delikatnie prażone i karmelizowane,
– Jogurt grecki bez laktozy zgłoszony przez OSM w Łowicz – jeden z produktów z nowej linii Spółdzielni określonej jasnozielonym opakowaniem z informacją o braku laktozy,
– Kiełbasa siekana zgłoszona przez firmę Kapecki Sp. J. – Rzeźnictwo i Handel – ręcznie krojona, pieczona kiełbasa wieprzowa, bez konserwantów,
– Olej lniany zgłoszony przez firmę Olejowy Raj – olej tłoczony na zimno, nierafinowany
i niefiltrowany, charakteryzuje się delikatnym smakiem i wysoką zawartością kwasu α-linolenowego omega-3,
– Wino Bonifacio Alicante Boushet 2012 zgłoszone przez firmę Competir International – intensywnie czerwone, aromatyczne wino z owocowym posmakiem
– Czarna herbata z kawałkami owoców marakui zgłoszona przez Regency Teas (Ptv) Ltd – herbata
o świeżym egzotycznym aromacie stworzona z wyselekcjonowanych liści zielonej herbaty i owoców marakui,

Złoty Medal w kategorii Debiut Polski otrzymał produkt Bio Canihua firmy Bio  Naura – czarne sezamki z dodatkiem nasion chia, zaś Złoty Medal w kategorii Debiut Zagraniczny Mix nasion
i orzechów firmy SIA S.C. Gran. 

Wyróżnienia targowe WorldFood Warsaw 2016 zdobyli:

– Wino Apple Paple 2014 Reserva firmy Apple Paple Sp. z o.o. – pierwsze polskie wino jabłkowe
w kategorii premium,
– Ciasto drożdżowo maślane firmy Consonni – delikatne, wytworzone według tradycyjnej receptury ciasto bez konserwantów,
– Anchois solone firmy Meotida Sp. z o.o. – produkowany w Chorwacji z prawdziwej serdeli, bez barwników i konserwantów,
– Dżem węgierkowo – gruszkowy i Dżem z rabarbaru firmy SPO Twój Ogród – dżemy stworzone
z najwyższej jakości owoców z dodatkiem wyłącznie naturalnych składników,
– Makaron Bartolini z młodym jęczmieniem firmy P.P.H. Tabit Sp. z o.o. – nowość na rynku przeznaczona dla konsumentów poszukujących wyjątkowych doznań kulinarnych,
– Polędwiczka słodka wędzona eko firmy Zakład Mięsny WASĄG  Sp.J. – wytwarzana z mięsa wieprzowego z ekologicznej produkcji według tradycyjnej receptury.

To tylko niektóre z atrakcji III edycji targów WorldFood Warsaw. Zapraszamy do odwiedzenia wystawy!

Kontakt dla mediów:
Agencja PR: Milena Zacharzewska, pr@worldfood.pl , tel: 516 685 229
Marketing: Beata Bątorek, marketing@worldfood.pl , tel: 698 054 192

Nasi Partnerzy