Analitycy z IERiGŻ potwierdzają, że eksport w roku 2016 stanowił 32,5% przemysłowej produkcji mięsa drobiowego, ale wciąż ma duży potencjał rozwojowy. Nowe kierunki zbytu są przez branżę pożądane. Naprzeciw tym oczekiwaniom producentów wychodzi WorldFood Warsaw – Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów gwarantujące wiele rozmów B2B, spotkań z eksporterami i dystrybutorami, po których mogą otworzyć się nowe perspektywy handlowe.
Polska gospodarka wciąż rozwija się dynamicznie i zdobywa uznanie w Europie i na świecie. Warte szczególnego podkreślenia są wciąż rosnące szanse na zwiększenie liczby zakładów drobiarskich posiadających uprawnienia do eksportu na rynek chiński- Polska jest w nielicznej grupie państw, które posiadają dostęp do tego rynku. Sukcesem jest również otwarcie na drób z Polski rynku tajwańskiego po blisko 10-letnich negocjacjach.
Dane Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej pokazują, że w Polsce spożycie drobiu plasuje się na poziomie 28,5 kg na mieszkańca rocznie. Konsumpcja wieprzowiny jest na poziomie 41 kg na mieszkańca rocznie i charakteryzuje się tendencją spadkową.
„Trud, który włożyliśmy w promocję wieprzowiny na zagranicznych rynkach opłacał się. Wietnam stał się perspektywicznym rynkiem do którego już wysyłamy wieprzowinę. Spore nadzieje pokładane są również w Nowej Zelandii” – podkreśla Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego UPEMI.
Organizatorzy targów WorldFood Warsaw, które odbędą się w kwietniu tego roku zapraszają producentów do udziału w tym międzynarodowym wydarzeniu. W tym roku w rozmowach B2B z Wystawcami udział zapowiedziała między innymi delegacja kupców z Chin. Udział w wydarzeniu to okazja do nawiązania nowych zagranicznych relacji biznesowych.
„Spożycie wołowiny w Polsce jest kilkakrotnie mniejsze niż średnia unijna i waha się w granicach około 1,2 kg na osobę. Aż 90% naszej produkcji jest eksportowane. Rynki zewnętrzne dają bardziej atrakcyjną cenę dla przemysłu, ale ta cena dla polskiego konsumenta staje się mniej atrakcyjna” – mówi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.
Do czerwca 2016 roku produkcja wołowiny w krajach UE wzrosła o 3,2%., za co odpowiada głównie zwiększona produkcja w nowych krajach Wspólnoty, w tym również w Polsce.
Nasze kierunki eksportu to głównie Niemcy, Holandia, Hiszpania i Włochy. Coraz więcej wysyłamy również mięsa wołowego do krajów arabskich czy Stanów Zjednoczonych. W ostatnim czasie zostały udostępnione rynki w Japonii i Maroko. Jak podkreśla Jerzy Wierzbicki, szanse eksportowe dla krajowych producentów są coraz większe.
„Polskie mięso stało się hitem eksportowym w Europie i na świecie. Organizatorzy Targi WorldFood Warsaw, które odbędą się już 11-13 kwietnia 2017 r. zapraszają producentów, eksporterów, dystrybutorów mięsa drobiowego, wieprzowego i wołowego do aktywnego udziału w imprezie. Podczas wydarzenia będzie można zdobyć nowych partnerów biznesowych, wymienić doświadczenia, aby móc dalej rozwijać swój biznes” – zachęca Agnieszka Szpaderska, manager targów.
Targi Worldfood Warsaw to impreza o charakterze B2B, która obfituje w liczne spotkania biznesowe oraz prezentacje polskich i zagranicznych firm. Podczas targów zostaną zaprezentowane również pawilony narodowe, między innymi belgijski.
Zapraszamy do rejestracji: ZAREJESTRUJ SIĘ>>