Finał XXXVI Certyfikacji Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”

Dobiegła końca XXXVI Certyfikacja Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. O Godło Programu ubiegało się 80 producentów z całego kraju, którzy zgłosili do certyfikacji ponad 200 produktów spożywczych.

Rekordowa liczba uczestników Certyfikacji

DocenPolskieZakończył się XXXVI audyt produktów spożywczych, zorganizowany w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” Jakie są wnioski z oceny produktów zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie? Optymistyczne! Jak zdradza Marek Bielski, organizator „Doceń polskie”:Lipcowa certyfikacja zgromadziła rekordową liczbę uczestników. Komisja musiała zmierzyć się z nie lada wyzwaniem – do oceny zgłoszono przeszło dwieście produktów spożywczych, zaś poziom Certyfikacji był wyrównany i niezwykle wysoki. Przyznam, że spodziewałem się takiego rezultatu – Program Promocyjny „Doceń polskie” funkcjonuje na rynku od ponad dziewięciu lat, a każda z kolejnych certyfikacji Programu pokazuje, że polskie firmy spożywcze mają do zaoferowania krajowym konsumentom wyroby o najwyższej jakości.

Posiadanie Godła „Doceń polskie” przynosi wymierne korzyści

Na specjalną uwagę zasługuje fakt, że znaczące grono uczestników XXXVI Certyfikacji stanowiły firmy zgłaszające swoje wyroby do kolejnej oceny. Zgodnie bowiem z regulaminem Programu promocyjnego „Doceń polskie”, Znak nadawany jest na czas określony, dlatego też, jeśli producent po upływie dwóch lat, w dalszym ciągu chce promować swoje wyroby Godłem „Doceń polskie”, zobowiązany jest poddać je ponownemu audytowi. Powtórny udział w certyfikacji pozwala ekspertom sprawdzić, czy wytwórca utrzymał wysoką jakość i nadal spełnia wymogi Programu. Wyjątkowo liczna reprezentacja produktów starających się o przedłużenie Godła sprawia mi szczególną satysfakcję. Tak ogromne zainteresowanie kontynuacją posiadania Godła świadczy o tym, że nasz Program już na dobre zakorzenił się na rynku. Znak jest rozpoznawany przez klientów i cieszy się ich zaufaniem, a pakiet działań promocyjnych oferowanych laureatom, stanowiący wsparcie prowadzonych przez nich działań marketingowych, doskonale spełnia swoją rolę i przynosi wymierne korzyści – podkreśla Marek Bielski.

Przejrzyste kryteria oceniania

Logotyp_Docen_polskieWyroby oceniane są przy zastosowaniu dziesięciopunktowej skali ocen. Komisja sprawdza smak i wygląd oraz stosunek jakości artykułu do jego ceny każdego z nich. Certyfikaty zdobywają artykuły spożywcze, które otrzymają określone regulaminem oceny, zaś wyroby z maksymalną liczbą punktów otrzymują tytuł TOP PRODUKT. Jak wyjaśnia Karolina Szlapańska: – Regulamin Programu precyzyjnie określa zasady przyznawania Godła Promocyjnego. Obowiązują one bez wyjątku każdego, zgłaszającego się do audytu producenta. Brak kompromisów oraz przejrzyste kryteria oceniania dają gwarancję, że każdy z wyrobów oznaczonych logo „Doceń polskie” to produkt, który pozytywnie przeszedł szczegółową i rygorystyczną weryfikację. Dzięki temu konsument może być pewny, że wybierając produkt oznaczony Godłem „Doceń polskie”, ma do czynienia z wyrobem najwyższej jakości, sprawdzonym, pewnym, polecanym przez fachowców. Gwarantem rzetelności oceny jest Loża Ekspertów złożona ze specjalistów związanych zawodowo z branża spożywczą. Rangę Programu podkreśla także honorowy patronat Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi trwający nieprzerwanie od pierwszej jego edycji. dodaje Karolina Szlapańska – Termin kolejnej atestacji Programu został ustalony na dzień 28 października br.

* * *
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Firmy, które zdecydują się na wykup licencji mogą liczyć na bon na bezpłatne konsultacje z Centrum Znakowania Żywności.

* * *
Więcej informacji: docenpolskie.pl; blog.docenpolskie.pl

Artykuł nadesłany przez miesięcznik „Rzeźnik Polski”