Używamy plików cookie, aby zapewnić jak najlepsze działanie naszej strony internetowej. Kontynuując przeglądanie tej strony lub zamykając tę wiadomość, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką cookies

7-9 marzec, 2019
VI MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI 
I NAPOJÓW 
EXPO XXI Warszawa

Polska

 

News

29 listopada 2018

Produkty mleczne jako żywność funkcjonalna


Rynek produktów mlecznych w Polsce jest już dojrzały – po latach dynamicznego wzrostu wolumeny sprzedażowe ustabilizowały się, jednak rośnie wartość sprzedaży, którą napędzają nowe trendy konsumenckie. Wysokie zapotrzebowanie na tego typu produkty pozwoliło wykształcić się na polskim rynku liderom w zakresie produkcji i dystrybucji nabiału.

nabiał-na-worldfood-poland.jpg


Rynek nabiału jest bardzo perspektywiczny. W Polsce można zauważyć duże zainteresowanie zarówno produktami krajowymi, jak i importowanymi. Prognozy agencji badawczej Euro­monitor zakładają jego średnioroczny wzrost wartości na poziomie 1,5 proc. w kolejnych latach, aż do 2021 roku. Rynek produktów mlecznych wzrósł w skali roku o 6% w przypadku całej kategorii, a jeśli chodzi o produkty skierowane do dzieci – o 4%.

„Dużą szansą dla branży mleczarskiej są nowe trendy handlowe i poszukiwanie przez konsumentów wysokiej jakości produktów m. in. bez GMO czy ekologicznych, dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających np. wegetarian, sportowców, czy po prostu osób otwartych na nowe smaki i poszukujących specjalnych funkcji produktów np. wspomaganie odporności czy witalności. Jest to perspektywiczna kategoria produktów. Dlatego zachęcamy przedstawicieli branży do rozmów B2B z zagranicznymi i krajowymi kupcami, którzy na targach szukają nowej oferty dla konsumentów”- stwierdza Agnieszka Szpaderska dyrektor WorldFood Poland.

Sery, kefiry, jogurty, masło, desery mleczne – wszystkie z tych produktów można zaliczyć do kategorii nabiału, który wg danych GUS za 2017 rok notuje wzrosty cen na poziomie 5,9%, gdy żywność ogółem zdrożała o 4,6%. Podczas, gdy cena nabiału winduje w górę nie spada popyt na tego typu produkty, które stanowią ważny sektor w całym rynku spożywczym. Na polskim stole średnio 5 razy w tygodniu goszczą serki białe i twarogi, serki śmietanowe do rozsmarowania na pieczywie, oraz serki wiejskie.

Produkty bez laktozy coraz bardziej znaczące


Jednym z ważniejszych obecnie trendów żywieniowych jest spożywanie produktów mlecznych pozbawionych laktozy, a rynek tych produktów cały czas rośnie. Fermentowane napoje mleczne, czyli jogurty, kefiry, zsiadłe mleko i maślanka, to doskonała propozycja dla osób cierpiących na nietolerancję laktozy, czyli cukru mlecznego. Szacuje się, że w niedalekiej przyszłości udział produktów bezlaktozowych może sięgnąć nawet 10% całego rynku mleczarskiego.
Rynek kefirów wart jest ponad 2 mld 286 mln złotych i w przeciągu roku wzrósł wartościowo i ilościowo o 6,5%. Największą popularnością wśród konsumentów cieszy się jogurt naturalny, któremu przypada 88,1% rynku w ujęciu wartościowym. Rynek jogurtów pitnych wart jest ponad 551 milionów złotych, a wielkość sprzedaży to przeszło 72 miliony kilogramów.

Świadomość konsumentów rośnie, stąd coraz większe zainteresowanie sektorem nabiału. Jesteś producentem produktów tej branży? A może chcesz nawiązać ciekawą współpracę lub wymienić się doświadczeniami? Sprawdź swoje możliwości i dowiedz się jeszcze więcej na Targach WorldFood Poland w dniach 07 – 09 marca 2019!
Więcej informacji na www.worldfood.pl

Zgłoszenia do udziału w Targach info@worldfood.pl

Wsteczimg

Archive