Używamy plików cookie, aby zapewnić jak najlepsze działanie naszej strony internetowej. Kontynuując przeglądanie tej strony lub zamykając tę wiadomość, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką cookies

7-9 marzec, 2019
VI MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI 
I NAPOJÓW 
EXPO XXI Warszawa

Polska

 

News

03 grudnia 2018

Postawmy na JAKOŚĆ


Jesienią i zimą wzrasta zapotrzebowanie na mięso i jego przetwory. Polski przemysł mięsny jest coraz szerzej doceniany w Europie i na świecie, ale branża mięsna jest niejednorodna – z jednej strony święci sukcesy i wciąż rośnie, z drugiej zaś napotyka na wiele przeszkód i zagrożeń. Organizatorzy Targów WorldFood, zapraszają producentów, eksporterów, dystrybutorów mięsa wieprzowego, drobiowego i wołowego do aktywnego udziału w imprezie.


 
Wrzesień i październik to czas, w którym rośnie spożycie mięsa i dziczyzny, które osiąga swoje apogeum przed okresem świąteczno-noworocznym. Mięso i jego produkty są źródłem białka o dużej wartości odżywczej. Białko jest konieczne do budowy nowych komórek i odnowy zużytych. Porcja 100g chudego mięsa dostarcza ok. 20g białka, czyli pokrywa 28%-36% dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Zwłaszcza w zimie trudno o lepsze źródło tej substancji, a bogactwo rodzajów mięsa to mnogość pomysłów na dania dla każdego.

Dobrze radzi sobie przemysł drobiarski – Polska jest pierwszym producentem tego mięsa w UE i czwartym eksporterem na świecie (po Brazylii, USA i Holandii). Podczas, gdy polski rynek drobiowy dynamicznie się rozwija, sytuacja na rynku produkcji mięsa wieprzowego nie jest zadowalająca (raport EY).

Pozytywnym sygnałem, zwłaszcza dla małych i średnich zakładów mięsnych jest fakt, że polscy konsumenci chętniej kupują mięso i wędliny w specjalistycznych sklepach mięsnych. Utrzymanie tego trendu powinno być priorytetem dla polskich zakładów mięsnych. 

Dobrym rozwiązaniem dla polskich zakładów mięsnych może być specjalizacja w produkcji wysokiej jakości mięsa i jego przetworów, umocnienie pozycji na rynku polskim poprzez tradycyjne formy sprzedaży oraz eksport rodzimych produktów. Promocja na rynkach europejskich i światowych tychże produktów jest wyzwaniem dla całej polskiej branży mięsnej ale pojedyncze firmy nie są w stanie tego zrobić, gdyż potrzebne jest działanie grupowe i znaczne środki. Dzisiaj polskie mięso jest konkurencyjne przede wszystkim ze względu na cenę wynikającą z niskich kosztów pracy na tle krajów europejskich i oczywiście jakość. Jednak rynek zmienia się, koszty pracy będą szybować do góry, może się okazać, że konkurowanie ceną przestanie być możliwe. Dlatego należy postawić na jakość i inwestować w markę polskiego mięsa, zwłaszcza promować je podczas dużych wydarzeń targowych, wystawowych w Polsce i na Świecie - podkreśla Prezes UPEMI, Wiesław Rożański (twórca systemu jakości QAFP).  

W stolicy, na wiosnę odbędą się targi WorldFood , najbardziej dynamicznie rozwijające się wydarzenie biznesowe dedykowane całej branży spożywczej. Organizatorzy chcą,  wspólnie z branżą mięsną,  stworzyć specjalną strefę produktów, które podbijają rynek krajowy i rynki zagraniczne pod wspólnym logo JAKOŚĆ. Patronat nad tą edycją objęły największe Organizacje Branżowe sektora mięsnego.

W marcowych targach weźmie udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Belgię, Niemcy, Węgry, Indie, Indonezję, Sri Lankę, Turcję, Polskę, Rumunię, Białoruś, Litwę, Hiszpanię, Grecję, Wielką Brytanię czy Włochy. WorldFood  oferuje darmową usługę matchmakeing’u, umożliwiając Wystawcom i Zwiedzającym zaaranżowanie spotkań przed rozpoczęciem targów - zachęca Agnieszka Szpaderska Manager Targów.

Zapraszamy na profesjonalnie zorganizowane konferencje i spotkania partnerskie, podczas których można pozyskać partnerów biznesowych oraz kupców.
Więcej informacji na www.worldfood.pl
Zgłoszenia do udziału w Targach info@worldfood.pl
 
 
Wsteczimg

Archive