Używamy plików cookie, aby zapewnić jak najlepsze działanie naszej strony internetowej. Kontynuując przeglądanie tej strony lub zamykając tę wiadomość, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką cookies

7-9 marzec, 2019
VI MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI 
I NAPOJÓW 
EXPO XXI Warszawa

Polska

 

News

10 kwietnia 2018

Cała branża w stolicy - WorldFood

Wczoraj w halach EXPO XXI rozpoczęła się V edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood. Wydarzenie trwać będzie od 10 do 12 kwietnia.
Patronat Honorowy nad targami WorldFood Warsaw objęli: Minister  Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz  Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
 
Targi oficjalnie otworzyli: Agnieszka Szpaderska, dyrektor WorldFood, Jacek Bogucki, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i rozwoju Wsi, Czesław Siekierski Przewodniczący Komisji  Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Parlamencie Europejskim,  Witold  Strobel dyrektor generalny  KOWR  oraz ekspert KE ds.  branży FMCG Andrzej Wojciechowicz.  

Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych są największe i najważniejsze organizacje branżowe – Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Związek Sadowników RP, Unia Owocowa, Krajowa Rada Drobiarska, UPEMI - Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, Związek Polskie Mięso, POLBISCO- Stowarzyszenie Polskich Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych, Stowarzyszenie Polska Ekologia, Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków KUPS,  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Godło Promocyjne Teraz Polska, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ZW, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek oraz European Federation of Associations of Health Product Manufacturers (EHPM).
Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców, wielka giełda ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży.

ROZMOWY B2B i spotkania handlowe

Spotkania handlowe to sprawdzona i efektywna metoda nawiązywania kontaktów biznesowych. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.
W rozmowach handlowych tej edycji uczestniczą kupcy m.in. z Wietnamu, Hiszpanii, Hong Kongu, Turcji, Bułgarii, Pakistanu, Rumunii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Mołdawii. Nie zabraknie też  kupców z sieci polskich i handlujących w Polsce.
Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Sukcesem jest zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy pozyskanie nowych klientów i partnerów. Traktowanie targów jak wystawy jest mylne i nieskuteczne. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami i zainteresowanymi naszymi produktami. Wiele miesięcy przed rozpoczęciem targów zajmujemy się wyszukiwaniem potencjalnych kooperantów i inwestorów zainteresowanych współpracą z  wystawcami, a następnie organizujemy ich przyjazd do Warszawy. W trakcie targów odbywa się seria wcześniej umówionych spotkań. Taka formuła zwiększa efektywność wystąpienia na targach i skraca czas dotarcia do kontrahenta. Co roku zwiększa się ilość kupców z rożnych stron Świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się konkretami, zamówieniami i poważnymi kontraktami.
„Gwarantujemy indywidualne podejście do każdego Wystawcy z osobna, układając harmonogramy spotkań zgodnie z życzeniami i preferencjami każdej z firm. To indywidualne podejście pozwala uczestnikom na lepsze wykorzystanie ich czasu podczas targów i umożliwia  spotkanie z ważnymi kupcami, którzy odpowiadają profilowi ich działalności.” – zapewniają organizatorzy.
 
Nowy sektor NUTRACEUTYKI
 
Organizatorzy przykładają olbrzymią wagę do rozwoju Targów WorldFood zgodnie z oczekiwaniami wystawców i zwiedzających. Na bieżąco analizowane potrzeby rynku spożywczego, a po każdej edycji targów – opinie i uwagi  ich uczestników pozwalają tworzyć targi, których rzeczywiście potrzebuje branża. Największym atutem targów WoldFood jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, organizatorzy postanowili poszerzyć ofertę targów o Sektor NutraFood. Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni i klubów fitness, farmaceuci. Taka grupa odbiorców może być zainteresowana wzbogaceniem swojej oferty o wyroby obejmujące pojedyncze składniki odżywcze, dietetyczne dodatki do żywności i odżywki, produkty ziołowe i suplementy diety. Rynek spożywczy jest wymagający, a konsumenci nieustannie poszukują nowości i produktów korzystnie wpływających na zdrowie.
 
Strefa EcoFood coraz większa
 
Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą
o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciąż wydają niewiele na żywność ekologiczną – ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy Zachodniej. Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom organizatorzy  szczególną uwagę poświęcają strefie EcoFood.
Podczas poprzednich edycji WorldFood Warsaw aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach.
W tym roku ponad 100 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze. „Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających.”
 
Bellavita, pokazy kulinarne, smaki i zapachy świata
 
Po raz kolejny kilkadziesiąt włoskich firm, pod wspólnym logo Bellavita gości na WorldFood, a Giancarlo Russo, szef kuchni i ambasador kuchni włoskiej w Polsce, przewodniczy pokazom kulinarnym włoskiego pawilonu. W Polsce od ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną z najbardziej znanych postaci w polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest również znanym szefem kuchni w telewizji i rzecznikiem znanych marek. Od kilkunastu lat organizuje konkurs Arte Culinaria Italiana, konkurs kulinarny, w którym najlepsi polscy szefowie kuchni rzucają wyzwanie sztuce włoskiej kuchni. Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu będą prowadzić pokazy kulinarne podczas tegorocznych targów. Giancarlo Russo zaprosił również do udziału w pokazach Anuelo Serra – Szefa Kuchni w restauracji San Lorenzo w Warszawie, oraz Kurta Schellera – Krytyka kulinarnego i Założyciela Akademii Kurta SchelleraRównież znani już z poprzedniej edycji – Andrea Camastra – Właściciel i Szef Restauracji Senses odznaczonej gwiazdką Michelin, oraz Marzena Gromelska – Główny Szef Kuchni Restauracji Chianti Trattoria – Kręgliccy w Warszawie, dadzą popis sztuce kulinarnej podczas targów WorldFood. W sekrety sztuki światowego dziedzictwa UNESCO w robieniu pizzy po raz kolejny wprowadzi nas Starita Pizza Academy.
 
Targi WorldFood zaszczyciła grupa kilkunastu wystawców z Hiszpanii, prezentując swoje tradycyjne produkty i regionalne specjały: hiszpańskie tapas, wina, sery, produkty ekologiczne, oliwę czy wyjątkowy smak papryczek chili.
Nie zabraknie również Kevina Aistona, znanego  kucharza, który tradycyjnie na stoisku Brytyjsko - Polskiej Izby Handlowej, zaprezentuje smakowite steki jagnięce i inne specjalności kuchni angielskiej. Odbędą się także pokazy kulinarne  pod patronatem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni oraz Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego Bronisze, które poprowadzą znani kucharze pod czujnym okiem szefa Jarosława Uścińskiego, znanego warszawskiego restauratora, przygotowane z tradycyjnych polskich  produktów i specjałów przekazanych przez Wystawców.  

Złoty Medal WorldFood Warsaw
 
Ponad 150 produktów spożywczych w czternastu kategoriach walczyło
o medale i wyróżnienia targowe. Propozycje producentów i przetwórców zaskoczyły nawet wymagające kubki smakowe profesjonalistów zasiadających w Jury w skład którego weszli: Jarosław Uściński (Przewodniczący Jury, Prezes OSSKiC), Kevin Aiston, Grzegorz Łapanowski, Kurt Scheller, prof. Krzysztof Krygier i Agnieszka Szpaderska.  Przez wiele godzin, w gościnnych progach restauracji Moonsfera, Jury degustowało i oceniało specjały krajowe i zagraniczne.
Przyznano 15 medali, 16 wyróżnień, dwa debiuty. Wszystkim laureatom i wyróżnionym gratulujemy. Wręczenie statuetek i medali targowych odbędzie się 11 kwietnia podczas wieczornej Gali, a produkty nagrodzone będzie można próbować i ocenić podczas Targów.
 
Musicie być razem z nami w dniach 10-12 kwietnia.
 
W targach bierze udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Białoruś, Belgię, Niemcy, Węgry, Indie, Indonezję, Polskę,Włochy, Rumunię, Rosję, Hiszpanię, Sri Lankę, Turcję, Wielką Brytanię, Wietnam, a wraz z nimi przyjechały wyjątkowe produkty, smaki i zapachy, które mogą być zaproszeniem do kulinarnej przygody. Warto wykorzystać tę okazję, by nawiązać wartościowe kontakty biznesowe i zapoznać się z nowinkami i ofertą dla sektora spożywczego. Te i inne atrakcje czekają na Was podczas wyjątkowego spotkania branży w Warszawie, a liczne patronaty mediów ogólnopolskich i branżowych umożliwiają szeroką promocję, prezentację firm, stoisk i możliwości branży spożywczej oraz relacje z części merytorycznych i wydarzeń towarzyszących.

Wsteczimg

Archive