Największe targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 5-7 kwietnia 2022 r. w Expo XXI w Warszawie. Już po raz ósmy, mimo wielu przeciwności, połączyliśmy całą branżę w trakcie jednego wydarzenia.
Podczas tegorocznej edycji staraliśmy się odpowiedzieć na największe potrzeby oraz wyzwania dotyczące sytuacji rolno-spożywczej w Polsce. Podczas licznych debat przedstawiciele wielu organizacji, producentów i mediów zastanawiali się nad realnym wpływem konfliktu Rosja-Ukraina na bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce i Europie.
Przeprowadziliśmy wiele rozmów na temat przyszłości branży spożywczej. Nie zabrakło również dalej mocno utrzymującego się trendu eko, żywności funkcjonalnej i kategorii BIO. Drugi dzień konferencji obfitował w wiele merytorycznych treści. Pojawił się m.in. temat trendów konsumenckich, zafałszowań żywności, a także fachowej wiedzy na temat znaków towarowych, dodatków do żywności oraz rynku e-commerce.
Nasi goście mieli okazję zwiedzenia ponad 250 stoisk wystawców z 25 krajów, w tym pawilonów narodowych Sri Lanki, Tajlandii, Tunezji, Korei, Grecji oraz specjalnego sektora Bellavita i Iberica z szeroką ofertą produktów spożywczych i alkoholi z Włoch i Hiszpanii. Mimo sytuacji geopolitycznej na targach nie zabrakło przedsiębiorców z Ukrainy. Cieszymy się, że mimo wielu przeszkód udało nam się zachować międzynarodowy charakter targów a dla wielu przedsiębiorców było to pierwsze spotkanie branżowe na żywo po długim okresie kontaktów online i zostało przyjęte z ogromnym entuzjazmem. Na uwagę zasługują także i warsztaty kulinarne najlepszych kucharzy, a także program Pizza Academy prowadzony przez wystawców z Włoch.
Jak co roku, ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs o Złoty Medal Targów WorldFood Poland, w którym Jury testowało aż 153 produkty. W gronie Jury gościliśmy decydentów z sieci handlowych: Mirosława Oleksieja z Grupy Chorten, Justynę Rytel-Andrianik z Carrefour, Bartosza Petera z sieci Selgros, Renatę Kazimierczak eksperta z Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW oraz Prezesa Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni Jarosława Uścińskiego. Złote Medale otrzymało 10 produktów w różnych kategoriach, a dodatkowo 6 produktów zostało wyróżnionych nagrodą specjalną.
W czasie trwania targów WorldFood Poland zrealizowano z sukcesem program VIP-Buyer,
w którym połączyliśmy za pomocą platformy online kupców z Wystawcami, a następnie zaaranżowaliśmy około 200 spotkań B2B w specjalnie wyznaczonej strefie do matchmakingu.
W spotkaniach wzięli udział m.in. kupcy z sieci handlowych Auchan, Carrefour, Biosklep, Barbora, cateringu NFTY oraz specjaliści ds. zakupów z Wietnamu i Rumunii.
Trzeciego dnia targów przeprowadziliśmy zbiórkę żywności, współorganizowaną z Bankiem Żywności SOS w Warszawie, dzięki której udało się zebrać aż 700 kg produktów spożywczych na rzecz potrzebujących z Ukrainy. Serdecznie dziękujemy Wystawcom za przekazane dary, które będą dystrybuowane potrzebującym przebywającym na terenie Polski.
Pełny raport potargowy zostanie opublikowany już wkrótce w zakładce poprzednie edycje.
Już teraz zapraszamy wszystkich do udziału w kolejnej edycji targów WorldFood Poland, która odbędzie się w dniach 18-20 kwietnia 2023 r. , tradycyjnie w EXPO XXI Warszawa.